۱ - سیستمی ساده برای کارهای خارق العاده

×

پیغام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once()‎ (line ۲۰ of ‎/home/cp30792/focusfree.ir/focus-text/includes/file.phar.inc).

روبرت هنری: کاری را انجام دهید که مشتاقانه انجام می دهید.

این فصل، فصل طلایی این کتاب است و تنها خواندن این فصل نیز کافی خواهد بود.

این فصل روش کنونی من را که به کار گیری یک "یک سیستم ساده" برای انجام دادن کارهای شگفت انگیز است را برای شما بیان می کند.

در حقیقت این سیستم شامل سه قدم ساده است و دیگر از این ساده تر نمی شود!

 

قدم اول: به دنبال چیز های جالب بگردید، آن ها را پیدا کنید تا روی آن ها کار کنید:

هر روز صبح که روزتان را آغاز می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک چیز جالب برای اینکه روی آن کار کنید پیدا کنید.

این چیز، هر چیزی می تواند باشد. یک پروژه بزرگ در محل کار، ساختن کسب و کار خودتان (شاید یک استارت آپ)، یادگیری برنامه نویسی و یا مهارت های توسعه وب، عکاسی، نوشتن یک آهنگ و هر چیزی که شما را شگفت زده و خوشحال می کند و باعث می شود زندگی شما به میزان هر چقدر اندکی تغییر کند. باید شما را قانع کند که کار کنید و آن را انجام دهید زیرا باید چیزی باشد که الهام بخش شما، انگیزه بخش شما و هیجان آور برای شما باشد.

برخی از مردم اینقدر خوش شانس هستند که بتوانند تشخیص دهند امروز روز چه کاری است. من یکی از آن ها هستم. من عاشق نویسندگی هستم، همیشه چند پست بلاگ و یا کتابی برای نوشتن دارم. (اغلب اینقدر متعدد هستند که انتخاب کردن بین آن ها برایم سخت است). من صرفا نیاز دارم تا موضوع مشخصی را برای نوشتن انتخاب کنم.

اکثر افراد هنوز اشتیاق شان را پیدا نکرده اند و این اشکالی ندارد. نیاز نیست شما همین امروز یک تصمیم بزرگ برای زندگی خود بگیرید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که چیزی را انتخاب کنید که برایتان سرگرم کننده است. می تواند پروژه محل کارتان باشد، می تواند یک سرگرمی بالقوه باشد، می تواند یادگیری یک مهارت جدید باشد و یا می تواند یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار مخصوص به خودتان باشد. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید. می توانید اشتباه کنید، ولی فرصت آن را دارید که فردا چیز جدیدی را انتخاب کنید.

در ادامه چند ایده را برای شما مطرح می کنم، یادآور می شوم الزاما یک فهرست کامل و ایده آل نیست، بلکه صرفا چند ایده برای انتخاب یک چیز جذاب است:

۱ - یک دیدگاه و ایدئولوژی جدید که زندگی، صنعت و کسب و کارتان را عوض خواهد کرد.

۲- یک راه جدید و هیجان انگیز برای جذب مشتری های جدید

۳- نوشتن رمان فوق العاده ای که همیشه می خواستید بنویسید

۴- کشیدن یک نقاشی، یادگیری یک تکنیک عکاسی جدید و..

۵- نوشتن فیلم نامه، داستان کوتاه و یا نوع جدیدی از داستان های تخیلی

۶- یک پست وبلاگ که برای دیگران مفید و کمک کننده است

۷- یک سازمان مردم نهاد برای کمک به دیگران

۸- یک درس شگفت آور برای دانش آموزانتان

۹- یک کار دستی که فرزندتان را هیجان زده خواهد کرد

۱۰- یک باغچه مشترک با همسایه تان

۱۱- یک اختراج جدید، یک ایده جدید برای یک وب سایت و یا بهینه کردن یک ایده کهنه و قدیمی

۱۲- دنبال کردن مد جدید لباس، زیور آلات و..

۱۳- نوشتن شعر

۱۴- گل آرایی ژاپتی (ایکابانا)

۱۵- چیز زیبا و عمیقی که زندگی را تغییر دهد

۱۶- چیز کوچکی که تاثیر گذار باشد

۱۷- جیزی که زندگی دیگران را بهبودی ببخشد

۱۸-چیزی که زندگی خودتان را بهتر کند

۱۹- چیزی که در راستای لیست ضروری اهداف زندگی تان ساده سازی کند

اگر دقت کنید... هر چیزی می تواند باشد...

به یاد داشته باشید که قرار نیست  خودتان را به این انتخاب زندگی گره بزنید. فقط برای امروز یا بخش کوچکی از امروز چیزی را امتحان کنید. ببینید چگونه پیش می رود. شما نمی دانید که آیا به چیزی که قرار هست زندگی تان را تغییر دهد رسیده اید یا خیر...

قدم دوم: همه ی چیز های دیگر را پاک سازی کنید:

این راهکار به شما کمک می کند تا حواس پرتی ها را پاک سازی و از خود دور کنید تا به آن چیزی که برای شما هیجان انگیز است دست پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر می بایست میز کارتان را تمیز و مرتب کنید، در صورتی که مجبور هستید همه چیز را در یک کشو یا جعبه جای دهید و فقط کاغذ ها و لوازمی که برای انجام آن کار ضروری و تعیین شده شما لازم هستند را روی میز باقی بگذارید. چند تا از وسایل ضروری دیگر مثل تلفن، خودکار، دفترچه یادداشت و.. را نیز می توانید نگه دارید.

اگر می خواهید کامپیوتر خودتان را تمیز و مرتب کنید، همه ی برنامه ها را خارج شوید و مرورگر خود را ببندید. اعلان ها را خاموش کنید و کامپیوتر خود را عاری از حواس پرتی کنید.

همچنین، تلفن همراه و هر چیزی که در راستای انجام این کار شگفت انگیز حواس شما را پرت می کند خاموش کنید.

در نهایت، قرار های ملاقات و هر چیز دیگری که در فهرست وجود دارد و با هدف شگفت انگیز  شما در تداخل است را پاک کنید. شما می توانید بعدا آن ها را انجام دهید. اما اکنون شما قرار است که فقط روی یک چیز شگفت انگیز وقت صرف کنید نه کار دیگری و یا کار کس دیگری!

قدم سوم: روی آن کار شگفت انگیز تمرکز کنید:

خب تا اینجا موفق شده ایم همه چیز را تر و تمیز، ساده و مرتب کنیم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که شما فقط روی آن چیز شگفت انگیز  تمرکز کنید. آن چیز شگفت انگیز همان کاری است که انتخاب کرده اید و برای انجامش هیجان زده هستید. این کار قرار است که به میزان هرچقدر هم اندکی، زندگی شما را تغییر دهد.

این کار را به محض اینکه توانستید (نه بعد از ناهار، یا بعد از ظهر یا..) بلکه تا می توانید در ساعات ابتدایی روز شروع کنید. می توانید آن را قبل از اینکه به محل کار بروید یا به محض اینکه به محل کارتان رسیدید و میز کارتان را مرتب کردید انجام دهید. برای انجام کار، منتظر زمان مناسب نباشید و با صبر کردن آن را به عقب نیاندازید. زیرا با این رویه هرگز نمی توانید کارهای خود را انجام دهید.

در واقع، این همان بخش سخت کار است که اکثر افراد با آن مشکل دارند. آن ها می خواهند ایمیل های خودشان را چک کنند، تماس تلفنی بگیرند و یا هر کار دیگری که پیش می آید را نیز انجام دهند!

نه، نه، نه....!

جلوی خودتان را بگیرید،  یک نفس عمیق بکشید و به یاد بیاورید این کار را به چه دلیل انتخاب کرده اید؟!

شما این کار را انتخاب کرده اید چون برای انجامش هیجان دارید، این شور و اشتیاق را حس کنید و روی کارتان تمرکز کنید. حتی اگر تمرکزتان برای مدت کوتاهی پایدار بود، DO YOUR BEST , بهترین کاری که می توانید را انجام دهید. شاید پس از اندک مدتی تسلیم انجام کار دیگری بشوید، سعی کنید دوباره روی کارتان متمرکز بشوید و ببینید آیا می توانید چند دقیقه بیشتر از قبل تمرکز کنید؟

این کار را مرتبا تکرار کنید تا زمانی که احساس کنید به میزان خوب و کافی بر روی کار شگفت انگیزتان متمرکز بوده اید. (۳۰ دقیقه، یک ساعت، دو ساعت و یا حتی نصف روز!)

  

تمام تلاشتان را بکنید تا این کار شگفت انگیز را به اتمام برسانید و یا مدت مناسب و مقبولی را به آن اختصاص بدهید. ممکن است یک پروژه بزرگ داشته باشید که روز ها، ماه ها و سال ها زمان ببرد، برای شروع سعی کنید یک مقطع زمانی را که حد اقل یک یا دو ساعت در روز است را متمرکز به آن اختصاص بدهید.

وقتی کارتان به پایان رسید، خودتان را برای اراده ای که داشته اید و کاری که انجام داده اید، تحسین کنید.

اگر زمان و انرژی بیشتری در اختیار دارید، این روند را مجددا تکرار کنید. روی چیز شگفت آور  بعدی تان کار کنید. به تکرار این روند ادامه دهید. اینجوری باقی عمرتان، بر روی جیز های جالب و جذاب کار خواهید کرد.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: لطفا از چیزهایی که شما را خوشحال می کنند و برای انجام آن ها اشتیاق دارید بگویید، در ادامه این مطلب، در قالب کامنت با دیگران به اشتراک و بحث بگذارید.

بخش قبل << به دنبال سادگی باشید

بخش بعد >> تک کاره بودن و بهره وری بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
این کپچا برای تشخیص شما از اسپمر های خودکار ایجاد شده است.
۱۷ + ۰ =