۵ - قدم زدن، آنلاین نبودن و تمرکز داشتن

×

پیغام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once()‎ (line ۲۰ of ‎/home/cp30792/focusfree.ir/focus-text/includes/file.phar.inc).

 

Henry‬‬ ‫‪David‬‬ ‫‪Thoreau‬‬: آغاز کردن روز با پیاده روی در صبح زود، تمام روز شما را می سازد.

یک قدم زدن ساده، می تواند زمینه پیشرفت عظیم شما در تمرکز داشتن، بهره وری بیشتر و شفاف شدن ذهن و اندیشه شما بشود. البته لازم نیست که اثراتش بر زیبایی اندام و کوچک تر شدن دور کمر شما را یادآور بشوم!

اواخر یکی از همکاران وبلاگ نویس من، از اینکه چگونه با پیاده روی در تعطیلات، به شکل تمام روز، چند کیلو از وزن خودش را کم کرده است برایم گفت و خاطر نشان کرد که: اگر فقط زمان به من اجازه میداد، تا ۶ ساعت در روز پیاده روی میکردم.

صحبت او باعث شد که این پرسش در ذهن من نقش ببندد: چرا که نه؟ چرا نتوانیم سیستمی ایجاد کنیم که تمام روز راه برویم؟

در پاسخ به این پرسش، تغییراتی بنیادین اما به شدت عملی و سازنده در زندگی روتین و روزمره اغلب ما ها به ذهن می رسد، اگر ما:

- بر روی برنامه کاری خود کنترل داشته باشیم

- از جاهای مختلف بتوانیم کار کنیم

- بخواهیم فعالیت بیشتری داشته باشیم و کمری زیباتر داشته باشیم

- نیاز به راه های جدید تر و موثر تری برای تمرکز و انجام کارهای مهم داشته باشیم

اخیرا من توانسته ام برخی از امور روتین را با زندگی ام تلفیق کنم و نتایج خوبی گرفتم:

۱ - انجام عمل روتین پیاده روی در تعطیلات و غیر تعطیلات!

من عاشق سفر و تعطیلات هستم. نه صرفا برای اینکه غذاهای جدید را امتحان کنم و مناظر جدید رو ببینم یا با تاریخ و فرهنگ اون ملیت آشنا بشم. بلکه دوست دارم پیاده روی کنم!

با پیاده روی کردن و حداقل نصف روز روی پاهایتان ایستادن و انجام امور گشت و گذار و ... به اندام زیبایی نیز دست پیدا می کنید :)

البته...

چرا این کار روتین و فوق العاده را (قدم زدن) صرفا در زمان تعطیلات انجام بدیم؟ چون مقدار زیادی کار داریم و باید آن ها را انجام بدیم؟

بیایید باهم یک کار روتین و روزانه را که پیاده روی های متعدد را نیز در بر دارد در نظر بگیریم:

۱ - پیاده به محل کارتان، کتابخانه، پارک، ساحل :) ، کافی شاپ یا.. بروید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. در طول مدت پیاده روی تان از تلفن همراه خود دور بمانید و آنلاین نباشید.

۲ - به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه کار کنید. (لیست کوتاه مهم خودتان را انجام دهید)، بنویسید، مطالعه کنید، یادداشت برداری کنید، با همکار یا مشتری تان جلسه بگذارید، تماس های خود را انجام دهید و یا...

می توانید در این بین، قهوه بخورید، آب بنوشید و یا یک میان وعده کوچک بخورید و..

۳ - موارد ۱ و ۲ را به هر تعداد که می توانید در طول روز تکرار کنید.

در واقع این برنامه کاری، به شکلی مهاجرت های کوچک و پی در پی است با فواید فراوان:

 - در زمان راه رفتن، می توان فکر کرد. این در حالی است که فکر کردن در حالتی که تمام روز نشسته اید و دچار حواس پرتی های متعدد هستی کار مشکلی است. پیاده روی کنید، فکر کنید و پس از رسیدن به مقصد حاصل تفکراتتان را یادداشت کنید.

 - راه رفتن به شما کمک می کند تا مدیتیشن کنید، متمرکز شوید، فکرتان را پاک سازی کنید و یا صرفا از مناظر اطراف لذت ببرید.

 - پیاده روی مداوم، شما را خوش اندام می کند.

 - کارتان نیز متمرکز می شود. چون شما صرفا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه وقت فشرده را برای انجام اموری دارید که در طول مدت پیاده روی به آن ها فکر می کردید.

-  ممکن است در بین راه در محل هایی بدون اینترنت بی سیم توقف داشته باشید که بتوانید در آن ها کارهای بیشتری بدون اینکه از حواس پرتی ناشی از وجود اینترنت متاثر بشوید انجام دهید.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: ( مثلا در راه خانه یا محل کار،  به کافه ای بروید و کتاب خود را شروع به خواندن کنید و قهوه ای بنویشید، بدون اینکه تمرکز شما بر روی کار طولانی و عمیق کتاب خوانی با نوتیفیکیشن های گوشی خدشه دار شود)

۲ - متصل نبودن، پاک سازی گاه و بیگاه، تبدیل آن به یک امر روتین:

برخی از افراد آخر هفته ها، یک هفته و یا حتی یک ماه عمدا، بدون اینکه هیچ گونه تماسی با دیگران داشته باشند، به تعطیلات می روند. این کار باعث می شود تا راهی برای ایجاد ارتباط دوباره با زندگی، تمرکز کردن و فکر کردن و انجام کارهای مهم و همچنین لذت بردن از آرامش حاصل از ارتباط نداشتن با شلوغی و پیچیدگی است.

سوال اینجاست چرا می بایست این روند پاک سازی را به شکل گاه و بیگاه انجام دهیم؟ چرا این روند را به شکل روتین در امور زندگی مان تجربه نکنیم؟ در ادامه چند راهکار را به شما پیشنهاد می دهم:

۱ - به مدت یک یا دو روز آنلاین نباشید. هیچ ارتباط اینترنتی ای نداشته باشید. اگر استفاده از کامپیوتر شما را برای آنلاین شدن و ارتباط داشتن خیلی وسوسه می کند، شاید بهتر باشد از هیچ کامپیوتری استفاده نکنید. برای نوشتن می توانید از یک دفترجه و قلم استفاده کنید. بنویسید و ایده های جدید را استخراج کنید. صفحات دفترچه را با یادداشت های خلاقانه و طرح های اولیه پر کنید. با دیگران در زندگی واقعی ارتباط ایجاد کنید. از تلفن همراه تان به غیر از تماس های تلفنی جهت دیدار واقعی استفاده نکنید.

۲- سپس یک یا دو روز مجددا آنلاین باشید. از کامپیوتر و موبایل تان برای یادداشت کردن و انجام کارهایی که در دوران غیر آنلاینی! در سر پرورانده اید استفاده کنید. ایمیل هایتان را پاسخ دهید و کارهای روزمره خودتان را انجام دهید. سپس برای یک یا دو روز غیر آنلاینی! بعدی خود آماده شوید.

۳ - این روند را تکرار کنید تا به تعادل مناسب خود برای روزهایی که آنلاین هستید و روزهای غیر آنلاینی! برسید.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: هدف نویسنده این است تا فرصت فکر کردن و خلاقیت به شکل متمرکز و سپس فرصت اجرا تفکرات به شکل متمرکز برای ما ایجاد شود.

ممکن است برخی از شما احساس کنید با این روند، دامنه ی عملکردتان محدود خواهد شد، اما به نظر من، برعکس، شما با این روند کار بیشتری را به انجام خواهید رساند و یا حداقل کارهای مهم تری را انجام خواهید داد، زیرا از حواس پرتی دور بوده اید.

همچنین، این یک تجربه قرار گرفتن در حالت آرامش یخش از حالت همیشه آنلاین بودن (و استرس زا) برای شما خواهد بود. شما به یک روند روتین کسب آرامش دست پیدا می کنید.

جمع بندی:

هدف از اجرای روند روتین بین دو حالت آنلاین بودن و آفلاین بودن، این نیست که به شما دیکته شود چگونه کارهایتان را انجام دهید. زیرا هر یک از ما، می بایست متناسب با شغل و ساختار زندگی مان، سبک و شیوه روتین خودمان را داشته باشیم. هدف این است که به شما نشان دهم تغییر، نا ممکن نیست. اگر شما بتوانید خارج از چرخه معمول زندگی بیاندیشید و فرصت فکر کردن داشته باشید، به دست آورد های هیجان انگیزی دست پیدا می کنید.

شما الزاما قرار نیست روند ها را دقیقا به شکلی که من در قبل از این برایتان گفتم اجرا کنید، اما ترکیبی از ایده های بالا با تفکر خودتان، می تواند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد. شاید شکل دادن به یک روند روتین که ترکیبی از پیاده روی یک بار در هفته و در مقاطع زمانی مشخصی آنلاین نبودن باشد، بهترین آورده را (فرصت تفکر و خلاقیت و خلق کردن) برای شما داشته باشد.

ادغام پیاده روی با کارهای روزمره، می تواند شما را به سمت داشتن یک اندام متناسب و زیبا سوق دهد و این چیزی نیست که با روزانه یک جا نشتن (عدم تغییر در وضعیت گذران روز) برای شما حاصل شود.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: نویسنده سعی دارد شما را به ایجاد تغییرات مفید و آگاهانه در زندگی و روند های زندگی ترغیب کند. این امر، با خارج شدن از روند روتین و روزمره زندگی که به آن عادت کرده ایم و برایمان قابل حس کردن نیست، میسر است.

ادغام بازه های غیرآنلاینی! با روند های روتین کاری و زندگی، به شما اجازه می دهد ذهن آرام تری داشته باشید و کارهای بیشتری (یا مهم تری) را بتوانید انجام دهید.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: از تجربه خودتون در زمینه تعیین یک برنامه مشخص پیاده روی یا ورزش با دوست، همکار یا.. در قالب کامنت برای دیگران بگین و چطوری تونتستین این عادت و روند رو حفظ کنین؟

بخش قبل << مطالعه و تحقیق به شکل متمرکز

بخش بعد >> والدین چگونه می توانند به تمرکز بیشتری دست یابند؟

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
این کپچا برای تشخیص شما از اسپمر های خودکار ایجاد شده است.
۲ + ۱۴ =