۲ - راهکار های رویارویی با ترس هایمان

×

پیغام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once()‎ (line ۲۰ of ‎/home/cp30792/focusfree.ir/focus-text/includes/file.phar.inc).

با طرح و برنامه قبلی جلو برید:

اولین قدم برای فائق آمدن بر ترس هایتان، داشتن طرح و برنامه قبلی است. زمانی که علی رغم تلاش شما برای تمرکز داشتن، حس ترس پا به میدان می گذارد، اگر به ابزارهایی که در پایین من برای شما معرفی کرده ام بنگرید و از آن ها یادداشت بردارید و یا در قالب یک فایل بر روی صفحه دسکتاپ خود قرار دهید، و آن ها را به کار ببرید، علی رغم اینکه ترس هایتان تمام تلاششان را می کنند تا شما دچار حواس پرتی شوید، خواهید دید که با به کار گیری این ابزار ها به تمرکز مد نظر خود برای انجام کارتان خواهید رسید. :)

برای رو یا رویی با ترس هایتان آماده شوید:

در ادامه پنج راهکار را برای آشنایی و رو یا رویی با ترس هایتان با شما در میان می گذارم:

۱ - کنار آمدن با ترس ها، به معنی حذف آن نیست:

ترس، بخشی از طبیعت انسان هاست. در طول زمان، ممکن است ترس کمتری را تجربه کنید (به واسطه تجربه ای که درباره آن مقوله کسب می کنید) ، ولی این هدف نهایی نیست. بلکه هدف، رسیدن به شناخت  و آگاهی است.

وقتی که  در باب آگاهی از ترس و شناخت اون و فهمیدن اینکه چگونه در شما تاثیر می گذارد و عملکرد دارد، شروع به کسب تجربه و یادگیری می کنید، نهایتا خواهید توانست یک انتخاب آگاهانه و هوشمندانه در راستای آن چیزی که مطابق خواسته خودتان است داشته باشید. شما می توانید آگاهانه و با انتخاب خودتان،  بر ترس تان از حواس پرتی ناشی از انبوه ایمیل ها و توییت ها و دیگر حواس پرتی ها غلبه کنید و زندگی بهتری توئم با پیشرفت داشته باشید.

کسب آگاهی، ترس و اثر آن را در زندگی ضعیف تر می کند. ترس نمی تواند در شما انگیزه ایجاد کند، مگر اینکه شما به آن اجازه دهید با تمام وجودش خودش را نمایان کند.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: نویسنده سعی بر آن دارد تا تهدید ترس را به فرصتی برای ایجاد انگیزه و پیشرفت تبدیل کند.

۲ - ترس تلاش دارد تا به شما کمک کند:

قصد و هدف ترس، حفاظت از شماست. ترس تلاش می کند تا شما را امن و به دور از خطر ها نگه دارد. ترس، شما را از اشتباهات و تجربیات نا خوشایند دور نگه می دارد. با این حال، نتیجه ترس این است که سرانجام ما احساس رکود و گیر افتادن و محدودیت می کنیم.

به ندرت می توان گفت که ترس را مبنای تصمیمات و روند تصمیم گیری قرار دادن، ( مثلا چک کردن ایمیل ها برای دهمین بار در یک ساعت اخیر، به دلیل ترس از عدم ارتباط و اطلاع از اخبار و به روز بودن، یا قضاوت دیگران  یا..) می تواند ایده خوبی باشد، اما با تمام این ها، بدانید که هدف و غایت ترس، حفاظت از شماست.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: ترس مانع از پیش برد زندگی و تجربه چیز های جدید و شناخت آدم های جدید و روند جاری زندگی می شود.

۳ - یک رویکرد آمیدوارانه، کنجکاوانه، نقادانه و با دید باز نسبت به ترس هایتان داشته باشید. بیایید در مقابل آن از خود مقاومت نشان ندهیم.

۴ - تجربه واقعی ترسی که دارید، به بدی آن چیزی که تصور می کنید نیست:

ممکن است شما پیش از آنکه ترس تان به وقوع به پیوندد، از آن بترسید. ولی بهتر است بدانید که حتی تجربه مستقیم آن، حتی نزدیک به آن چیزی که متصور هستید هم نیست. این بدان معنی نیست که اشتباهی انجام داده اید.

تمامی آن صرفا تصورات و حس های فیزیکی شماست و به یاد داشته باشید که شناخت هر چه بیشتر شما از ترس، راه شما برای آزادی از آن است.

۵ - کنار آمدن با ترس، یک مقوله دائمی در زندگی شماست:

ترس ممکن است در اکثر مقاطع زندگی شما نمایان شود، اما باید خاطر نشان کرد که این یک مشکل نیست. این بدین معنی نیست که اشتباهی از سوی شما سر زده است. 

هدف شما رسیدن به آگاهی و شناخت در لحظه است. در هر لحظه که ترس هویدا می شود، شما مجبورید تا میزان آگاهی خود را از آن ترس عمیق در و بیشتر کنید و آن را بیشتر بشناسید. با جریان آن همراه شوید و در این صورت، من تضمین می کنم که احساس شادمانی و آرامش بیشتری داشته باشید.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: برای شناخت ترس هایتان و آگاهی از آن ها و دیدن اینکه دیگران هم مثل شما می ترسن یا ترس هایی دارن و یا چه ترس هایی دارن، به mitarsam.ir سر بزنین :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
این کپچا برای تشخیص شما از اسپمر های خودکار ایجاد شده است.
۴ + ۱ =