۳ - قدرت تمرکز روی کارهای کوچک تر

×

پیغام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once()‎ (line ۲۰ of ‎/home/cp30792/focusfree.ir/focus-text/includes/file.phar.inc).

Vince lombardi: موفقیت به دنبال واحد بودن هدف به دست می آید.

اگر نگاه خود را بر روی یک هدف بزرگ که شامل چندین هدف کوچکتر است معطوف کنید، عمق واقف شدن شما برای آن کار کم می شود. اگر دقت کنید، بهترین شرکت ها و کمپانی ها، یا حتی اشخاص، آن هایی هستند که مانند لیزر بر روی یک نقطه ی خاص تمرکز دارند. این ها کسانی هستند که کار کمتری انجام می دهند ولی بهتر از دیگران.

شرکت اپل، بر خلاف بسیاری از دیگر شرکت ها، با اینکه بسیار بزرگ است، خط تولید کوچکی دارد که دستگاه های زیبا، خوش ساخت و با عملکرد بالا به تعداد کم و گران می سازد و سالانه میلیون ها دلار در آمد دارد.

هرچقدر متمرکز تر باشید، کارها را با کیفیت تر انجام می دهید. تمرکز داشتن به شما اجازه می دهد تا از بقیه بهتر باشید.

خطر تمرکز در ابعاد وسیع: 

یکی از بزرگترین مشکلات اکثر افراد جامعه در زندگی شغلی و حرفه ای شان، وسعت کار در پروژه ها و یا تجارت ای که انجام می دهند و تمرکز بیش از اندازه وسیعی است که دارند. برای مثال:

 - کار کردن روی تعداد زیادی پروژه و تلاش برای اینکه با معجزه کردن بتوانید زمان محدودی که دارید را بین آن ها تقسیم کنید.

- توسعه یک نرم افزار با امکانات (ویژگی) های متعدد و غیر لازم و الکی گسترش یافته و بزرگ شده!

- تلاش برای بودن برای همه و همه ی مشتریان و همه ی کارهای آن ها به شکلی که به مقدار کمی برای همه باشید.

- ** تلاش برای اینکه برای همه، همه چیز و همه کس باشید ولی در نهایت خودتان را در حالتی می یابید که اصلا خوب نیستید و پیشرفت خوبی نداشتید!**

- تلاش برای راضی نگه داشتن همه ی همکاران و روئسا و فراموش کردن ارزش واقعی و چیزی که واقعا حائز اهمیت است.

- دائما از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی در ارتباط بودن، این روش هرگز ارتباطی عمیق را با دیگران شکل نمی دهد.

در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید همه چیز را به شکلی ضعیف به جلو ببرید بدون اینکه حتی بتوانید آن ها را به سر انجام برسانید و یا کارهای بسیار کمی به شکلی بسیار با کیفیت انجام دهید.

انتخاب با شماست :)

سهیم باشید:

در حال حاضر در محل کارتان بر روی چه کاری تمرکز دارید؟ آیا نویسنده ای هستید که در مقاطع زمانی مختلف در حال انجام پروژه های نگارشی متعدد است؟ آیا یک دولوپر هستید که در تلاش است یک ایده را با دیگران به اشتراک بگذارد تا همه ی مشکلات را حل کند؟ آیا یک مدیر فروش هستید که در تلاشید هر کسی را که مقدور است، مشتری خود کنید؟ 

روی هر کاری که متمرکز هستید، بیشتر به جزئیاتش توجه کنید. کدام یک از بخش های کاری که روی آن تمرکز کرده اید کاملا ضروری است؟ کدام یک از این جزئیات اهمیت چندانی ندارد؟ به اولویت های خودتان فکر کنید و بررسی کنید به هر یک از این جزئیات و فعالیت ها چقدر زمان اختصاص می دهید؟ اولویت های اصلی شما کدامند؟

اگر بخواهید متمرکز تر باشید، چه احتمالاتی وجود دارد؟ رها کردن برخی از خدمات مشتریان؟ خدمت رسانی به گروه کوچک تری از مشتریان؟ انجام کارهای معدود تر برای افراد کمتر؟ چقدر اجرای این کار مشکل است؟ این روند نیاز به چه تصمیمات و کارهایی دارد؟

متمرکز تر بودن:

حالا که اولویت های اصلی خودتان را شناخته اید، بخش سخت کار را انجام داده اید. محدود کردن حوزه تمرکزی، همیشه کار ساده ای نیست، خصوصا زمانی که مدیر و یا اعضای تیم نیز درگیر فرآیند باشند و زیاد متوجه موضوع نشوند.

شما مجبورید کمی آن ها را متقاعد و هم عقیده کنید. برای آن ها مثال هایی از شرکت ها و یا پروژه های دیگر را نشان دهید که با تمرکز بر حوزه ای کوچکتر، عملکرد بهتری دارند. همچنین مثال هایی را بزنید که برای آن ها مشکلات تمرکز کردن بر روی یک حوزه وسیع را یادآور شود.

اگر بر روی چیزی که باید روی آن تمرکز داشته باشید کنترل دارید، خوش شانس هستید. کمی دل و جرات داشته باشید. نیاز نیست همه چیز را به یک باره تغییر دهید. کمی زمان بدهید. قدرت تغییرات کوچک اینجا نمایان می شود. به مرور می توانید حوزه تمرکزتان را محدود تر و متمرکز تر کنید. کم کم کارهای کمتری را انجام دهید و در هر زمان، صرفا یک کار را انجام دهید و به پایان برسانید. اگر این رویه را پیش بگیرید، متوجه می شوید که چگونه همه چیز بهتر خواهد شد.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: جمع بندی پاراگراف بالا: پس، اول کوچک کردن حوزه ای که روی آن تمرکز دارید، با شناسایی کارهایی که مهم هستند و جزو اولویت اصلی شما هستند. دوم انجام تک به تک کارها

ساده سازی، رهایی امکانات، کمتر کردن انواع خدمات ارائه شده، انجام پروژه های کمتر در واحد زمان، آنقدر هم سخت نیست. پیشرفتی که با تمرکز در حوزه کوچک تر شده حاصل می شود، شما را تشویق می کند که باز هم به ساده سازی ادامه بدید تا جایی که به ساده ترین و محدود شده ترین حوزه تمرکزی که مناسب شخص شماست ، دست یابید.

بخش بعد شما را بیشتر راهنمایی می کند...

بخش قبل << تک کاره بودن و بهره وری بیشتر

بخش بعد >> مطالعه و تحقیق به شکل متمرکز

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
این کپچا برای تشخیص شما از اسپمر های خودکار ایجاد شده است.
۱۴ + ۰ =