۴- در صندوق دریافت پیام خود زندگی نکنید.

×

پیغام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once()‎ (line ۲۰ of ‎/home/cp30792/focusfree.ir/focus-text/includes/file.phar.inc).

هنری دیوید:

مشغول بودن کافی نیست،‌ مورچه ها نیز مشغول هستند. سوال اساسی این است ما مشغول چه کاری هستیم؟

بسیاری از ما این اشتباه را انجام می دهیم... در بیشتر طول روز صندوق دریافت (ایمیل) ما در یک تب مرورگر باز است و بیشتر کارهایمان را در آن انجام می دهیم!

داخل محیط صندوق دریافت امکاناتی است که ما در آنجا زندگی می کنیم.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: منظور مترجم از زندگی در صندوق دریافت ایمیل، پیش بردن تمامی ساعات روز به صورت آنلاین و انجام تمامی امور در محیط ایمیل است.

باید توجه داشته باشید که این بهترین روش زندگی نیست. اگر صندوق دریافت تان دایما باز باشد، شما مکررا دچار وقفه در امور دیگر می شوید. این امر با داشتن تمرکز در تضاد است. ایمیل همیشه شما را آنلاین و در دسترس نگه می دارد و نمیگذارد تمرکز کافی برای پرداختن به کارهایی که دوست دارید و خلاقانه داشته باشید.

برای اینکه بتوانید این موضوع را مدیریت کنید، چند پیشنهاد به شما می دهم:

۱ - فهرست کارهایی را که باید انجام بدهید را از صندوق دریافت خود به جای دیگری منتقل کنید:

صندوق دریافت ایمیل جای خوبی برای داشتن (To Do List) نیست. چون قابل اولویت بندی شدن نیست. علاوه بر این،‌ ایمیل ها قابل نامگذاری مجدد نیستند که بتوانند کاری که داخلشان نوشته شده است را نشان دهند.

به جای آن از یک فهرست ساده را انتخاب کنید و همزمان که صندوق دریافت ایمیل خود را بررسی و پردازش می کنید، کارها را به فهرست انجام کارتان انتقال دهید. می توانید از نرم افزار های ساده ای مثل notepad  استفاده کنید.

یادداشت مترجم - focusfree.ir: پیشنهاد من استفاده از نرم افزار trello است.

لینک: https://trello.com/‎

۲- ایمیل هایتان را فقط در زمان از پیش تعیین شده بررسی کنید:

شما به یک برنامه از پیش تعیین شده و منظم برای انجام این کار و دیگر کارها دارید. به عنوان مثال: چک کردن ایمیل به مدت ۵ دقیقه در ابتدای هر ساعت و یا چک کردن ایمیل فقط دو مرتبه در روز مثلا ساعت ۸ صبح و ۵ بعد از ظهر یا یک بار در روز، ساعت ۱۰ صبح. اینها تنها چند نمونه از برنامه ریزی هستند. شما می بایست بسته به شرایطی که دارید برنامه خود را پیش ببرید.

۳- انجام کارها با ایمیل بسته:

تنها در زمان اختصاص داده شده به چک کردن ایمیل ها، ایمیل خود را باز بگذارید و باقی زمان ها، ایمیل خود را بسته نگه دارید. ابزارهای ارتباطی دیگر مثل تلگرام و فیسبوک و اینستاگرام و.. نیز مشمول این قانون می شوند.

۴- انتخاب هوشمندانه کارها:

زمانی که خارج از چهارچوب صندوق دریافت به برنامه ریزی و انجام امور خود می پردازید، می توانید تصمیم بگیرید چه چیزی مهم است و از درخواست های دیگران متاثر نمی شوید.

می توانید تشخیص دهید اولویت کارها به چه شکل است و چه چیزی بیشترین اهمیت را برای زندگی شما دارد.

بخش قبل << رهایی از احساس نیاز به روز بودن

بخش بعد >> آیا حواس پرتی نیز می تواند ارزشمند باشد؟

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
این کپچا برای تشخیص شما از اسپمر های خودکار ایجاد شده است.
۱ + ۰ =