۵ - سه استراتژی پیشنهادی برای مرتب سازی و اولویت بندی کارهایتان:

×

پیغام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once()‎ (line ۲۰ of ‎/home/cp30792/focusfree.ir/focus-text/includes/file.phar.inc).

ناشناس D: : اگر به دنبال دو خرگوش بدوید، هر دو فرار خواهند کرد.

یکی از بزرگترین مشکلات در زمان تمرکز، این است که کارهای متعدد و بسیاری برای گرفتن وقت از شما در حال رقابت هستند. در چنین شرایطی، اولویت بندی بین کارها مشکل می شود.

بیایید این مشکل را به سه مشکل کوچکتر تقسیم کنیم:

۱ - کارهای بسیار متعدد

۲- سخت بودن اولویت بندی کردن

۳ - تسک هایی که برای گرفتن وقت از شما باهم در رقابت هستند.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: برای حل یک مشکل بهتر است آن را به مشکلات کوچکتری تقسیم کنید.

 

اجازه دهید برای حل این سه مشکل کوچکتر، سه استراتژی را به شما معرفی کنم:

۱ - لیست کارهای خود را کم و ساده تر کنید:

اگر کارهای بسیار زیادی داشته باشید، بهترین راه حل این است که فهرست کارهایی که باید انجام دهید را ساده تر کنید. با صرف ده دقیقه زمان، همه ی کارهایی را که می بایست انجام دهید را لیست کنید. اکنون فقط سه الی پنج عدد از مهم ترین کارهایتان را انتخاب کنید. کارهای کم اهمیت تر به لیست "بعدا انجام می دهم" منتقل می شوند و لازم نیست اکنون در مورد آن ها نگران باشید.

۲ - کاری را برای انجام دادن انتخاب کنید که شما را به شوق می آورد:

حالا که لیست کارهایی که باید انجام بدهید را ساده سازی کرده اید، به ۳ الی ۵ کاری که باقی مانده است نگاه کنید و فقط و فقط یکی را برای انجام دادن انتخاب کنید.

چگونه انتخاب کنیم؟

کاری را انتخاب کنید که از همه بیشتر شما را به هیجان می آورد. کاری که شما برای انجام آن شور بیشتری دارید، از همه متقاعد کننده تر است و اولویت تان باشد.

اگر شما از کاری ترس دارید، در حال حاضر آن را کنار بگذارید و کار جالب تری را انتخاب کنید.

یادداشت مترجم - focusfree.ir: از پروژه دیگر من به اسم می ترسم mitarsam.ir دیدن کنید. امیدوارم به شما کمک کند بیشتر ترس های خود را بشناسید و بتوانید بهتر آن ها را مدیریت کنید.

اگر کارهای بسیاری هستند که برای انجام آن ها هیجان زده هستید، شاید بهتر باشد که به این فکر کنید کدام کار بیشترین اثر را بر زندگی شما دارد. کدام کار بزرگترین تاثیر را برای شما (یا دیگران) به همراه خواهد داشت.

۳ - یک و فقط یک کار واحد:

حالا که یک کار را برای انجام دادن انتخاب کرده اید، بقیه کارها را فعلا کنار بگذارید و فقط روی همان یک کار متمرکز شوید. همه ی عوامل حواس پرتی ائم از گوشی موبایل، اینترنت و.. را از خود دور کنید و فقط برنامه ای (نرم افزار) را که برای انجام کارتان مورد نیاز هست را باز نگه دارید.

:) حالا به کارتان بپردازید. خودتان را در کارتان رها کنید و آن را حداقل برای ۱۰ دقیقه انجام دهید. بعد از این بازه زمانی مشخص و اختصاص داده شده به کارتان، می توانید زمانی را به استراحت کردن اختصاص دهید. اما یادتان باشد که سعی کنید حداقل برای مدت ۱۰ دقیقه در کاری که تصمیم گرفته اید انجام دهید غرق شوید و در حین انجام دادن، از آن لذت ببرید.

بخش قبل << کنش بدون دردسر

بخش بعد >> در بند اهداف خود نباشید

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
این کپچا برای تشخیص شما از اسپمر های خودکار ایجاد شده است.
۲ + ۱۳ =