۵ - آیا حواس پرتی نیز می تواند ارزشمند باشد؟

×

پیغام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once()‎ (line ۲۰ of ‎/home/cp30792/focusfree.ir/focus-text/includes/file.phar.inc).

شاید با خواندن این کتاب به این نتیجه برسید که حواس پرتی ها بد هستند و ما باید همیشه در تلاش باشیم تا متمرکز باشیم. اگر راستش را بخواهید حواس پرتی بخشی طبیعی از وجود ماست و علاوه بر جالب بودن، به طرز شگفت آوری ارزشمند است!

تا اینجا گفتیم حواس پرتی در اکثر موارد دشمن تمرکز و به تبع خلاقیت است. بنابراین اگر می خواهیم کاری را به سر انجام برسانیم، باید یاد بگیریم که گاهی اوقات بتوانیم اندکی تمرکز به دست بیاوریم.

اما این بدین معنا نیست که حواس پرتی را در تک تک لحظات زندگی ترک کنیم. ما باید یاد بگیریم که در "تعادل" زندگی کنیم.

حواس پرتی به چند دلیل مهم است:

- ذهن ما به استراحت نیاز دارد. متمرکز بودن برای یک مدت طولانی تنش زا است و ما نیاز به استراحت داریم.

- عدم تمرکز می تواند کمک کند تا ذهن ما در نا خود آگاه خود روی یک مشکل درد سر ساز کار کند بدون اینکه مستقیما درگیر آن شود و ما اذیت شویم.

- ایده ها ممکن است در عدم تمرکز به ذهن ما برسند. فکر کردن به چیز های نا مرتبط می توانند زمینه شکل گرفتن جرقه در ذهن ما باشند.

- حواس پرتی بامزه است و ما را شوخ طبع تر می کند. در شرایطی که شوخ طبع و بامزه هستیم، به چیز هایی می رسیم که واقعا دوست داریم و به سمت مسیر های جدید حرکت می کنیم.

- حواس پرتی باعث می شود که در زمانی که شروع به متمرکز شدن می کنیم، تمرکز بهتری داشته باشیم.

 نکته اساسی این است که این حواس پرتی می بایست به صورت سالم و هدف مند و با انتخاب ما باشد. برای رسیدن به تعادل، باید هوشیار باشید و هدفمند حرکت کنید. باید فکر کنید که روی چه چیزی تمرکز کنید، زمان هایی که در اوج تمرکز هستید چه ساعاتی از روز هستند و با ازمودن مدل های گوناگون به بهترین کارکرد برسید.

چند ایده برای راهنمایی شما:

- چند ساعت در روز را به شکل بازه های زمانی دو تا سه بخشی و یا پیوسته، به تمرکز کردن اختصاص دهید. پاسخ گویی به ایمیل ها و.. را در بخش های دیگری از روز انجام دهید.

- برای بخش زیادی از روز، ارتباط خود را با دنیای آنلاین و شبکه های اجتماعی و.. قطع کنید و ذهن خود را به پریشانی فکری بسپارید و بگذارید آزاد باشد. اینجوری می توانید خلاق تر باشید.

این ها تنها چند ایده بودند، شما باید روشی را پیدا کنید که برای نیازهای کاری و زندگی تان بهترین بازخورد را متناسب با شخصیت تان داشته باشد.

 

بخش قبل << در صندوق پیام خود زندگی نکنید

بخش بعد >> چرا آزاد سازی خود می تواند دشوار به نظر برسد؟

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
این کپچا برای تشخیص شما از اسپمر های خودکار ایجاد شده است.
۴ + ۳ =