۱ - ماهیت ترس، اثر آن بر خلاقیت و نحوه غلبه بر آن

×

پیغام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once()‎ (line ۲۰ of ‎/home/cp30792/focusfree.ir/focus-text/includes/file.phar.inc).
ترس - focusfree.ir - کتاب تمرکز

ویکتور فرانکل (نویسنده کتاب انسان در جستجوی معنا): بین انگیزه و عمل شکافی وجود دارد که با قدرت اراده ما پر می شود و رسیدن به رشد و تعالی، منوط به عمل کردن است.

ممکن است شما در عین حال که به واسطه تمرکز و حذف کردن هواس پرتی ها، توانسته باشید موفقیت هایی را کسب کنید، حس کنید نیروی غریب ترس، مانع از پیشرفت شما می شود.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: پیشنهاد می کنم از پروژه می ترسم دیدن کنید :)

 

خیلی ساده با  انجام عمل تمرکز کردن، ترس های شما در مورد اتفاقات محتمل و یا غیر محتملی که ممکن است بیوفتند، هویدا می شود. آیا هیچ یک از موارد زیر برای شما آشنا نیست؟

- من می ترسم چیزی را از دست بدهم.

- من می ترسم شکست بخورم.

- من می ترسم نتیجه بخش نباشد.

- من می ترسم نادان به نظر برسم.

- من می ترسم مورد تایید دیگران نباشم.

- من از پشتکار داشتن و کارهای سخت می ترسم.

 

همه ی ترس های بالا، نشئات گرفتنه از سه نوع اصلی ترس هستند، 

- ترس از تایید نشدن یا ترد شدن توسط دیگران

- ترس از تسلط کافی نداشتن

- ترس از نا شناخته ها

از ترس، حراس نداشته باشید!

احساس ترس، یک واکنش طبیعی به شکستن یا تغییر یک عادت است. با اینکه ما از مزایای تغییر آگاه هستیم، ترس ما را از ادامه دادن مسیر باز می دارد. اینجاست که مشخص می شود چرا انجام یک چیز یا کار جدید، به معنی ترک خانه امن (دایره امنو پا گذاشتن به دنیای نا شناخته ها است.

 

اینکه شما نمی دانید با انجام آن کار، چه اتفاقی خواهد افتاد، ورود به منطقه خطر قلمداد می شود و ترس نتیجه آن است.

ترس، ماهیتا از ما مراقبت می کند. مکانیزم ترس به گونه ای است که با تصور هر پی آمد منفی بالقوه ای و تکرار آن ها بارها و بارها در ذهن ما، وظیفه مراقبت کردن از ما را انجام می دهد و با این روند، ما را از ایجاد تغییر منع و در حالت و رفتار قدیمی نگه می دارد و ایجاد تغییرات را به تاخیر می اندازد. از تاثیر فلج کننده ترس، متعجب نشوید.

 

به احتمال یقین، تا کنون متوجه شده اید که  نادیده گرفتن ترس، کار ساز نخواهد بود. شما نمی توانید با نا دیده گرفتن ترس، به جلو حرکت کنید. علاوه بر این، ترس با نادیده گرفتن چیره می شود.

ترس های نا شناخته، شما را به سمت حواس پرتی و گیج شدن سوق می دهد. تنها راه مقابله با آن، توقف، بررسی و اعمال یک رویکرد صادقانه به آن هاست. اگر به حفظ رویه ترس آلود خود ادامه بدهید، لذت تمرکز داشتن برای شما کم رنگ و کم رنگ تر خواهد شد. 

اکتشاف و موشکافی ترس ها، یکی از متواضعانه ترین و مهربانانه ترین کارهایی است که برای خودتان می توانید انجام دهید.

یادداشت مترجم: focusfree.ir: وقتی واژه "خود" را برای خودمان خطاب می کنیم، به بخش خاصی از وجود خودمان اشاره می کنیم. به بیانی دیگر، از نگاه فلسفی، ما چندین بَعد داریم که هر یک از آن ها به منظوری و به شکلی خطاب می شود. به تعبیری، یعنی بخشی از وجود ما در مقابل بخش دیگری از وجود ما احساس مسئولیت می کند و می خواهد ترس های آن بخش را التیام بخشد.

آیا شما در مقابل تمرکز داشتن،  به دلیل ترس مقاومت می کنید؟ آیا این این چیزی است که می خواهید؟

اگر نه، راهکارهایی وجود دارند که به ما کمک می کنند تا با ترس های مان مواجه و آشنا شویم. از آن ها استقبال کنید و در مورد آن ها کنجکاو باشید. خواهید فهمید که غول ترسناک داخل کمد، در واقع یک موجود دوست داشتنی و متحد شماست.

 

در ادامه چند راهکار را به شما توصیه می کنیم...

بخش قبل << مدیرانی که فرهنگ محیط کار را تغییر می دهند

بخش بعد >> راهکارهای رویارویی با ترس هایمان

از قلم Gail Brenner

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
این کپچا برای تشخیص شما از اسپمر های خودکار ایجاد شده است.
۷ + ۲ =