۲ - تمرین کاهش دادن سرعت (آهستگی)

×

پیغام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once()‎ (line ۲۰ of ‎/home/cp30792/focusfree.ir/focus-text/includes/file.phar.inc).

چند نکته برای داشتن یک زندگی با سرعتی پایین تر:

نمی توان برای آهسته تر کردن روند زندگی شما یک راهنمایی مشخص ارایه داد. اما می توان نکاتی را بیان کرد که در روند زندگی خود در نظر بگیرید. البته اگر در زندگی شما موثر و کارساز باشند...

بعضی از این موارد ممکن است منوط به ایجاد تغییرات بزرگی در زندگی باشند. ولی به هر صورت می توانید تغییرات را به مرور زمان شکل دهید.

۱ - کارهای کمتری انجام دهید:

فهرست وظایف، پروژه ها، و کارهای روزانه خود را کوچکتر کنید. روی کیفیت کارها متمرکز شوید و به دنبال کمیت نباشید. ۲ الی ۳ چیز پر اهمیت را انتخاب کنید  و یا یک چیز خیلی مهم  و روی آن متمرکز شوید و آن را به سرانجام برسانید. کارهای کوچک، زمان بر و روتین را کنار بگذارید و در پایان روز زمانی را برای تمرکز کردن اختصاص بدهید.

۲ - قرار ملاقات های کمتری تنظیم کنید:

معمولا قرار های ملاقات وقت بسیاری را از شما می گیرند. این قرار های ملاقات شما را وادار می کنند تا چیز هایی را که واقعا باید انجام دهید را به سرعت شتاب زده و فشرده به سر انجام رسانده و عجله کنید. تلاش کنید عوامل حواس پرتی را کم کنید و از یک قرار ملاقات به قرار ملاقات دیگری در طول روز نروید.

۳ - آنلاین نبودن را تمرین کنید:

زمان هایی از روز را به خود اختصاص دهید و اعلان های تلفن همراه، شبکه های اجتماعی، ایمیل و.. را خاموش کنید. ساعت هایی از روز را بدون هیچ تماس تلفنی سپری کنید و به خلق کردن اختصاص دهید.

زمانی را که به خلق کردن، دیدن شخصی که دوستش دارید و یا خواندن کتاب اختصاص می دهید و یا با لذت و ارامش غذا می خورید، ارزشمند تر سپری می کنید.

شما می توانید یک روز کامل آنلاین نباشید و هیچ اتفاقی نیوفتد. من به شما قول می دهم!

۴- به خودتان فرصت آماده شدن و رفتن به محل کار یا قرار دهید:

اگر شما همیشه در حال عجله کردن برای رسیدن به قرار یا محل کار یا.. هستید، به این دلیل است که برنامه ریزی خود، زمان کافی برای آماده شدن و پیمایش مسافت به این فرآیند اختصاص نمی دهید.

به عنوان مثال اگر فکر می کنید برای رسیدن به قرار یا محل کارتان ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید، شاید بهتر باشد به خودتان ۳۰ یا ۴۰ دقیقه زمان اختصاص بدهید تا مجبور نشوید با عجله صورتتان را اصلاح کنید و یا در اتوموبیل آرایش کنید و یا با عجله رانندگی کنید. بهتر است دو یا سه برابر زمانی را که تصور می کنید برای کاری نیاز است، در نظر بگیرید.

۵ - تمرین کنید بتوانید بنشینید و هیچ کاری نکنید:

نکته ای که من متوجه شده ام، این است که برای اکثر افراد صبر کردن و منتظر ماندن سخت است. در این شرایط یا موبایل خود را می خواهند و یا یک مجله را می خوانند، چون صبر کردن و ایستادن و هیچ کاری نکردن را اتلاف وقت می دانند. مردم عادت ندارند کاری را بدون خود آگاهی انجام دهند.

در عوض می توانید فقط یک جا بنشینید و با توجه به محیط اطراف و نگاه کردن به آن در آن غرق شوید. به مردم اطرافتان توجه کنید. آن ها را تماشا کنید. این کار سخت است و نیاز به تمرین دارد، اما بعد از مدتی می توانید و لبخندی بر روی لب خواهید داشت.

۶ - فردایی هم وجود دارد:

باید این حقیقت را بفهمید که فردایی هم وجود دارد و اگر کاری امروز انجام نشد اشکالی ندارد. میدانم این نگرش برای بعضی از شماها تنبلی و یا به تعویق انداختن قلم داد می شود و یا از زندگی کردن بدون تعیین مهلت و وقت برای انجام کارها بیزارید، اما بپذیرید که این یک واقعیت است.

اگر شما نتوانید کارتان را امروز به پایان برسانید، دنیا تمام نمی شود. شاید رئیس تان عصبانی شود اما شرکت دچار فروپاشی نمی شود و زندگی ناگذیر ادامه خواهد داشت. کاری که باید انجام شود، نهایتا انجام می شود.

۷ - کارهای غیر ضروری را از زندگی خود حذف کنید:

زمانی که کارهای مهم را با تمرکز و بدون عجله کردن انجام می دهید، مواردی از کارهای دیگر برای شما یادآور می شوند. مواردی که انجام نشده اند و در طول زمان با شما همراه بوده اند. برای شناسایی موارد ضروری از غیر ضروری، از خودتان بپرسید این ها چقدر ضروری هستند؟ اگر انجامشان ندهم چه اتفاقی می افتد؟ چگونه می توانم آن را از زندگی ام حذف کنم؟ و یا در زمان دیگری انجام دهم؟ یا کاری بکنم که به صورت خودکار انجام شود.

۸ - ذهن خود را قوی کنید. به آگاهی و ذهن آگاهی برسید. در زمان حال زندگی کنید و کمتر گذشته را مرور کنید یا نگران آینده باشید:

زمانی که در حال غذا خوردن هستید با تمام وجود آن را حس کنید و قدر دان باشید. وقتی با کسی هستید، با تمام وجود در کنارش باشید. زمانی که قدم می زنید، قدر چیزی که می بینید و حس می کنید و در اطراف شماست را بدانید.

یادداشت مترجم: پکیج های آموزشی مرتبط را در فروشگاه آنلاین تمرکز دنبال کنید. امیدوارم از آن ها لذت ببرید و در زندگی خود استفاده کنید.

۹ - به آرامی تعهدات خود را کاهش دهید:

بیش از حد متعهد بودن دلیل عجله زیاد و همیشگی ما است. منظور صرفا پروژه های کاری و قرار های ملاقات نیست. والدین میلیون ها کار دارند که برای فرزندانشان انجام دهند و بیش از حد به آن ها متعهد هستند. بسیاری از ماها زندگی اجتماعی پیچیده ای داریم، یا تعهدات زیادی به جامعه داریم، شاید در حال رهبری یک تیم ورزشی و یا بازی کردن در آن هستیم، در چندین کلاس و یا گروه عضو هستیم و یا سرگرمی های متعددی داریم، ولی توجه داشته باشید زمانی که این همه مقوله به زندگی مان وارد می کنیم در واقع داریم کیفیت چیز ها را کاهش می دهیم. ۴ یا ۵ تعهد ضروری را انتخاب و بقیه را حذف کنید و بپذیرید مناسب زمان حال شما نیستند. مودبانه نزدیکان و دیگر افراد جامعه را مطلع کنید که در طول زمان دیگر وقتی برای انجام آن تعهدات ندارید.

موارد بالا را امتحان و تمرین کنید. زندگی بدون عجله شیرین تر است. چرا می بایست با وجود عمر کوتاه و ذات سریع گذشتن آن، ما نیز آن را با عجله کردن هدر بدهیم؟

یادداشت مترجم: شعر خیام: از دی که گذشت هیچ از او یاد مکن... فردا که نیامده است فریاد مکن.. بر نآمده و گذشته بنیاد مکن... حالی خوش باش و عمر بر باد مکن...

بخش قبل << کاهش دادن سرعت

بخش بعد >> تمرین زندگی در زمان حال

 

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
این کپچا برای تشخیص شما از اسپمر های خودکار ایجاد شده است.
۹ + ۴ =